Kicsit döcögősen indul ez a blog, de tartozom a nulladik lépéssel, ezt fogom most bepótolni. A szemkamerás kutatások (Eye Tracking - 'szem követés'), lényege, hogy valamilyen kamerával rögzítik azt, hogy egy képen (jellemzően monitoron) mikor és mit néztél. Ezeket a gépezeteket eredetileg pszichiáterek használták skizofrénia és hasonló betegségek diagnosztizálására, de manapság igen elterjedt a piackutatás és a termékfejleszetés területén is.
Eye Tracking néhány évvel ezelőtt - nálunk ez NEM így néz ki :)
A fő cél, és erről szól a szakdolgozatom is, hogy megismerjük az emberek figyelmének működését, a vizuális viselkedésüket. Érdekes alkalmazási területe a szemkamerás kutatásoknak a web usability, azaz mondjuk egy honlap fejlesztési terület. A fő kérdés ebben az esetben: "Hogyan kell az oldal megtervezni, a funkciókat és információkat azon elhelyezni, hogy maximális hatékonysággal működjön?"
Ilyesmi:
Folyt. köv.